Ursäkta har ni nålar?

Mina dagar kunde vara bättre..
Jag har otroligt mycket på gång de sista dagarna innan bröllopet...
Jag gömmer saker som jag behöver göra och stressar som en galen person...
jag sover väldigt dåligt om något alls... inatt fick jag kanske två timmar sömn som mest....min trötthet kan inte beskrivas med redan existerande ord...

igår var jag och beställde brudbuketten, som kommer bestå av vita och ljusrosa rosor, och totalglömde en av de viktigaste sakerna  nämligen brudgummens corsage. Så det blev en tripp tillbaka till blomsteräfferen. ..
jag ligger orolig om nätterna och undrar vad mer jag har glömt.
bordsplaceringslistan är inte klar än...och där är ett stort problem med blommorna..
Good news är att jag har köpt mååånga rosa och vita balloner som festlokalen kommer dekoreras med.

idag köpte jag en slips till brudgummen ...den går i nån' rosa nyans och är rätt så fin..han behöver den till sin fina nya kostym som han ska byta om till efter frackcoaten..efter att vi käkat tårta :)

Listan med instruktioner som serveringspersonalen ska få är nästan klar och det känns bra, men känslan av att jag missar något i planeringen finns där hela tiden och skrämmer livet ur mig. Hur ska man vara glad och njuta av det vackra med bröllop när man har skitmycket att göra och man kan inte få hjälp av de i din närhet? Jag litar inte på att någon kan göra det som behöver göras lika bra som jag eftersom det inte har samma betydelse för de som för mig. Lite synd...för jag kommer få magsår snart känns det som ( nää lite väl överdrivet)..

Idag har jag varit igång sen kl 9. efter att jag solat med Meri fick jag städa och diska lite här hemma eftersom en grupp killar skulle komma vid 16 och kidnappa brudgummen :) jajamen det blev dags för svensexan :) och jag fick hjälpa till. Han var så fin med ögonbindeln, öronpropparna, svärdet, capen,ballongen, mustachen och skölden :)



Sedan var jag ute och körde på jakt efter små nålar som ska hålla små blommor på plats på gästernas kläder. de ca 1000st som mamma hade köpt är tydligen för korta så jag fick fixa det problemet också. Det var hopplöst där ett tag men till slut ordnade det sig. Jag hittade det jag behövde i en teeeny tiny affär för småpeng ;) (that's my kind of shopping)

jag hann också köra och köpa en konsertbiljett åt älsklingen...han vill så gärna se Dino Merlin på lördag..så n får han det...jag föredrar att köpa en kofta för de pengarna :)


Imorgon väntar fika med mina föräldrar och svärföräldrarna. Jag känner att jag kommer hålla tal på den fikan, berätta vem som ska göra vad, när osv.  jag behöver förbereda mig för det mötet också och göra några dussin listor så att jag inte glömmer vad som ska sägas. Drömscenariot är att de alla fyra lugnar ner mig, berättar hur bra det kommer att gå, vilket fantastiskt jobb jag har gjort alldeles själv och att jag är grymast bästast vackrast ..ja ni fattar vart jag är på väg med detta. Men tyvärr så behövs det just nu....



Jag sitter här hemma alldeles sjäv, eftersom Meri inte orkade med mig hela kvällen :P nää hon var för trött för att se på film så jag fick göra det själv. Det blev Center Stage . turn it up - igen

 


Jag saknar min bunny så så mycket och jag undrar var han är, hur han mår och om han har kul. jag hoppas att han inte fryser och att han är glad :) Jag väntar med spänning på hans återkomst :) jag hoppas att det blir snart....för vi har inte setts hela dagen :( and i miss him like a crazy chick :)





Nu får jag inte glömma att jag måste köpa en massa massa cider och hitta en lämplig plats, som jättegärna får vara en park av något slag, där vi kan fotograferas innan vigseln..
Sen ska bordsplaceringslistan göras klart....bordsplaceringskorten ska skrivas....samtal ska ringas...saker ska betalas...

shoot me sooner than now!







Kommentera mera
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Hej!:)

tack detsamma!

2009-04-10 - 07:17:22
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Tess trött tokig morsa

ååhh blir så avis varje gång jag läser dina uppdaterignar....

vill vill vill:)



2009-04-10 - 09:35:00
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: vesna

Vet precis hur det är me bröllopsplanering o allt, man tror hela tiden man ha glömt något, ha en klump i magen utav de.. .hoppa spå de bästa söt =)

2009-04-10 - 10:17:00
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: madde

jag blir stressad av att bara läsa det du skriver:)

2009-04-10 - 18:21:38
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0