Filmer som inte "premiärar" tillräckligt snabbt

Jag vill så gärna gå på bio och se en mysig tjejfilm för en gångs skull. Nu räcker det med alla allvarliga draman och trillers, nu vill jag se nåt som får mig att skratta och bli glad.

Igår kväll var det filmkväll hos mina föräldrar i mitt gamla flickrum. Jag, min älskling, min bror och hans tjej såg Seven Pounds med Will Smith. Så här står det om filmen på SF's hemsida: Ben jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter hans frus bortgång. Han har svåra skuldkänslor för de misstag som han begått i det förflutna. Han beslutar sig för att ta sitt liv, men innan han gör det så ser han till att hjälpa sju andra personer som hamnat fel i tillvaron och förändrar deras liv för alltid. Under tiden träffar han Emily, en vacker kvinna med hjärtproblem och blir förälskad.
Hans planer blir mer dunkla och svåra att genomföra.
 
Min bror somnade ganska snabbt, vilken kan bero på något helt annat än att filmen var tråkig, och hans tjej var online på facebook innan hon också somnade. Jag och min älskling satt som fastklistrade vid den lilla 20" tv:n under en liten grön filt med fötterna på det lilla ikeabordet.
Jag tyckte om filmen. Jag t o m grät där vid slutet när man insåg vad allt handlade om. Så om ni inte har sett den redan gå och se den medan den fortfarande går på bio, det gör den fortfarande i Malmö iaf.


Nu längtar jag till tjejfilmer som min sambo vägrar gå och se med mig.



He's just not that into you eller "dumpa honom" som den heter på svenska kommer snart på bio. Och med snart menar jag att den har premiär 13 mars.
När jag ändå snuddat vid den svenska titeln så måste jag påpeka hur mycket jag hatar hur de, vem de nu är, i Sverige ändrar titlarna på filmer och serier till något som har inget med saken att göra. Om man inte kan översätta titeln bokstavligt låt den då vara som den är på orginalspråk för f*n. Varför måste de krångla så mycket?
Så jävla irriterande!






Först fick vi Sex and the city och sedan The Devil wears Prada. Nu kommer Confessions of a shopaholic och jag längtar tills 20 mars då den har premiär. Då fan ska jag strunta i min diet och stoppa i mig en påse med indian popcorn....åååååhhhh indian popcorn ...det var länge sen.....en gång i tiden kunde jag inte se en film på bio utan att en stor påse indian popcorn satt i mitt knä. och när popcornen tar slut har man fem fingrar med en massa ost att suga på :)
fick du en mental bild?  hahaha



Någon som vill gå på bio med mig?????
Anybody? anybody at all????





Klockan är snart 15 denna lördag eftermiddag. det är kanske dags att byta om från pyjamas och göra något bättre, vad som förutom att diska och städa. .jag känner mig så rastlös.
har suttit i soffan med datorn framför mig och tv:n på hela morgonen och halva dagen. Läst en del bloggar och sett en del bad tv.Jag hade nöjet att se ett halvt avsnitt av den nya Bevvan- 90210 på tv2 danmark. Fy vilken serie. Helt otroligt att det förknippas med den en gång i tiden charmiga serien med knäppa modet. Karaktärerna är så fixade och uppklädda till tänderna. För att itne prata om deras problem. serien suger! ÅH det luktar pizza ....calzone...och fan...that's it.......jag måste ut..

Kommentera mera
Postat av: Erika

sv: Nej, jag har inte beställt från asos, tyvärr ;/



Nej, har inte gjort bloggdesignen själv, men tack :D Fin blogg du också :D

2009-02-21 - 18:07:03
URL: http://icanpikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0