Ny vecka på jobbet

Måndag börjar med att jag vaknar flera gånger innan det är dags att stiga upp pga oron att jag kommer försova mig. Att jag kollade att alarmet var på ca hundra gånger igår kväll räckte tydligen inte. Jaa jaa så jag stiger upp slänger i mig lite chocopuffs och sätter mig vid datorn. jag har följt nyheterna kring Michael Jacksons död intensivt så jag sitter och läser aftonbladets hemsida så fort jag har tid över. Jag kan fortfarande inte fatta att han är död. Och jag kan inte förstå att folk påstår att han har fejkat sin egen död. Tom nu när han är död har visssa svårt att visa respekt!

Jobbade morgonrundan (och lyssnade på nybrända Michael Jackson skivan) och var klar i rekordtid så jag skyndade hemåt för att göra en massa saker som jag hade planerat. Så blev det inte. Jag fastnade vid datorn med nyheter och Michael Jackson i högtalarna. Kunde inte slita mig ifrån datorn och chokladen men jag gjorde det och åkte till ex grannen för att vattna deras regnskog (läs krukväxter) medan de är utomlands. Inget kul jobb alls! Bara för att jag inte åkt någonstans än måste jag vakta hem, betala räkningar, kolla post och vattna blommor..jag blir så irriterad. Man får inget för allt den tid man lägger ner :P

Iaf...eftermiddan' kom och jobb nr 2 kallade. Satte mig i bilen en aning försent pga att jag var i trans med Michael Jacksons video "Dirty Diana"



den är såååååååååååå braaaaaa!

Jag fortsatte transen i bilen körandes ca 100km bort dit jobbet är. Lyssnade på hans låtar i ca 3,5h och kunde inte få nog. Jag var på bra humör ända tills ännu en kärrign skulle berätta för mig hur jag skulle sköta mitt jobb. Om ändå min magiska nyckel som öppnar alla brevlådor kunde låsa käften på folk så att ingen kan säga nåt om mitt jobb. Okej att folk som känner mig tror sig veta mitt bästa men nu börjar Skånska bönder som jag aldrig träffat förut göra det samma. INTE OKEJ! Sen som pricken över i, var det nån sommarjobbande kvinna med värsta hockeyfrillan jag sett i hela mitt liv, lite långsam och fakkade mina tider. Hon hade inte förberett posten som jag skulle hämta, hon visste inte hur hon skulle plombera säckar,,hey hon hade inte ens skrivit ut värdespaprena...och sen så har hon balls att fråga mig om jag vet hur man gör! pfff...
Mitt i min körrunda i Kristianstad körde jag på en 90-väg och beundrade den vackra naturen runt omkring. Helt plötsligt ser jag något flyga rakt emot mig och jag blir rädd som vanligt, hinner inte reagera men intalar mig själv att det är ännu en insekt som möter döden vid min vindruta. Denna gång var det inte en insekt. Det blev en häftig smäll och jag blev rädd.


Förra veckan körde jag med en spik i däcket och denna vecka har jag värsta stenskottet på vindrutan som by the way har blivit större medan jag körde hem. Undrar vad nästa vecka för med sig..


På vägen hem så jag en och annan idiot som måste ha köpt sitt körkort på ebay eller nåt. En Idiot körde lite zig-zag i olika hastigheter, typ körde lite långsammare när inga bilar fanns i närheten och så fort en bil närmade sig gasade han på. Sedan körde han om, byte körfil lite si och så allt medan vänster blinkers var på. Man hade ingen chans att veta vad han skulle göra näst. Det måste ha varit svårt för honom (ja honom, jag såg att det var en han) att köra samtidigt som han rökte och fimpade genom fönstret.




Jag kommer aldrig glömma mitt första Michael Jackson kassettband som jag hade av albumet Bad.
Så här såg den ut:

(bilden är lånad från ebay)

oh gamla goda tider...


Han har verkligen definierat musiken, skapat något unikt och äkta. Han öppnade MTVdörren för svarta artister och har sålt rekordmånga skivor. Ingen har sålt mer, tvivlar på att någon kommer.

Ja, det är rätt mycket Michael Jackson just nu och våga inte säga nåt negativt!!

Kommentera mera
Postat av: Bröllopsbloggen

låter som en vecka med massor att bjuda på..



Ja att Mj är borta är lite konstigt jag blev helt ärligt ledsen han va min största idol som liten



kika gärna in bilderna på brudklänningarna ja testade



kram

2009-06-30 - 00:28:15
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: vesna

Vet inte, vissa personer sjunker helt enkelt så jävla mycket så det inte är sant.. Har ingen självrespekt..



asså om man ska patent registrera något, de kostar och grejer, och när man ska göra de, så måste man göra de innan man ens lägger upp de på bloggen..



låter underbart jue =) när är kosnerten?



ja sökte in ett till år i högskoloan, så hoppas ja kommer in på de, annars ska ja bara jobba.. =) okd tebe?

2009-06-30 - 11:10:12
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: vesna

aaaah jobbigt :( men hoppas de går bra nu.. haha ja tänkte faktiskt på dig idag, ja ba "va vare den låten på anelas sida hette", så kom ja på, dirty diana, satt och lyssna på den hela dagen idag på jobbet.. =) såååå himla bra......



vill du ha barn nu? =D

2009-06-30 - 17:29:42
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

Hoppas du har haft en skitbra dag, snygging!

puss och kram, http://esth.blogg.se

2009-06-30 - 20:36:55
URL: http://esth.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0