Sunday bloody sunday

Helgen kom och gick.
Änuu en födelsedagsfest är avklarad och säsongens sista första och sista studentfest likaså.
Söndagen har varit en aning irriterande. Vädret suger och ger mig en hemsk huvudvärk. Jag vaknade förkyld, och höll på att kvävas av all slem.   På schemat stod en tur till ett köpcentra i närheten där vi skulle spendera våra 2 presentkort på Duka.
Tänk att shopping kan få dig att bli så irriterad och besviken. Vi hade presentkort på Duka av ett värde på totalt 1300kr. Vi visste att Cervera hade köpt Duka och att Duka så småningom skulle försvinna men inte visste vi att det skulle hända så snart och i SMYG. Av en slump gick vi förbi en Dukabutik igår och så att den var i stort sätt tom. Rea 50-70% står skyltat överallt och det som är kvar i butiken är ren skräp, förutom de fina Kosta Boda grejerna som inte är på rea. Inte förän vi är på väg därifrån upptäcker vi att det står en lapp på dörren sär det står att det är ägarbyte och då får vi panik. Vad händer med våra presentkort om Duka försvinner?
Så idag var Duka det första vi tänkte på när vi vaknade. Vi körde till en mindre shoppingcentra där det inte finns så mycket folk. Vi hoppades att den skulle vara som Duka brukade vara, full med saker. Men nope så blev det inte.

Denna Duka var så tom att det ekade. Vi frågade vhat the hell is gping on och då fick vi veta att Cervera har bråttom med att ta över och se till att Duka glöms så fort som möjligt. Självklart så vill Cervera inte ta över presentkorten som finns där ute hos människor som jag ,som tror att vi har en rejäl slant att shoppa fina saker för. Nope...köp nåt nu nu nu eller kasta värdekupongerna för imorgon är de inget värda. Vilket jävla shit.

Slutligen valde vi några Kosta Boda skålar, glas och ett stort uppläggningsfat och var nöjda men nej i kassan blir vi missnöjda igen eftersom tjejen med de konstgjorda naglarna säger att glasen står i ett åttadels set och kan inte köpas separat (trots att några andra hade gjort det så andra grejer står i set om tre osv). Whatever! Vi kom hem med några fina saker iaf. Nu är det bara ett presentkort kvar och det är på Cervera. Jag är inte glad!
För att trösta mig åkte jag in till stan för att se om Monki har rea. Nope det har de inte :(
Alla andra butiker har rea men itne Monki. why do they want to deny me those skirts?

Min första Buzzador kampanj har börjat. Jag ska testa film från Lovefilm och rapportera om upplevelsen. Film har jag fått men inte hunnit se de än. Kanske imorgon mellan jobben om jag inte somnar..

Imorgon börjar mitt tidiga sommarjobb och jag är redan cranky när jag tänker på att jag måste upp innan kl 7. Jag är verkligen ingen morgonmänniska. Sen är jag inte så hundra på vart jag ska köra men det får jag oroa mig för imorgon.



Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0