äntligen lite ro...

Idag har jag ringt runt till olika konditorier och tagit reda på hur mycket deras bröllopstårtor kostar. På vissa ställen fick jag samma pris (30kr per bit) och på andra lite mer. Det är väl så där mellandyrt och problemet är att deras tårtor innehåller en massa stuff som jag inte vill ha i min tårta...en massa passionsfrukt och grädde och annat som får mig att tacka nej.

jag vill ha en tårta som med godomlig choklad och ett fint utseende. Det blev att jag återgick till min första val ( eller så var det andra..hmmm jag minns inte) vilket var konditori Cecil i Skurup. Tjejen som jag pratade med var så trevlig och hjälpsam ocg gjorde mig så glad idag. jag har faktiskt varit orolig för bröllopet är om lite mer än en månad och jag började få panik över att vi inte har någon tårta än..men nu är allt ordnat...tror jag..    :)

Jag funderade ett tag på konditori Katarina och deras Chokladtrippeltårta men den ser ut för mycket som en vanlig kaka så det blev inte den....fastän den smakade underbart ...se den här
så på söndag ska vi köra till skurup och provsmaka :D och förhoppningsvis beställa men nu måste jag leta upp bilder på tårtor så att jag kan förklara hur jag vill att den ska se ut...

jag vill ha en helvit tårta som är fylld med choklad. runt varje tårta (vi kommer ha flera våningar) vill jag ha pärlor och på tårtan vill jag ha rosa rosor....några enstaka...

sen vet jag inte om jag ska ha detaljer....här kommer några bilder i repris..






kom med feedback och förslag!!!!!!!

Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0