Wanela

Idag försökte jag lära en pedagog vad jag heter och hon kunde mitt namn med hyfsat uttal vid två tre tillfällen och precis när jag var säker på att hon kunde mitt namn blev jag kallad Wanela  - damn it!


Efter att ha besökt Stiliga Högtidskläder där det hyrdes väldigt stiliga kläder var vi på väg mot vår bil som var parkerad en bit bort. På vägen såg vi en man gå zig-zag framför oss och vid ett tillfälle var han på väg att ramla men lyckades hålla balansen bara för att sen ramla hårt på trottoarkanten och landa på näsan. jag kudne nästan känna hans smärta i min mage för det såg verkligen hårt ut. Han försökte resa sig men bara för att ramla igen. Hela hans ansikte var täckt med blod så jag erbjöd mina små servetter som jag hade på mig. Han ville inte att vi skulle kalla på ambulans och sa att han klarade sig själv...
han var med största sannolikhet full och han hade några öl i sin påse men det var ändå synd om honom. Han slog sig så hårt. Jag tyckte synd om honom, han verkade så förvirrad och han hade ont. Hela trottoaren var röd av hans blod. hans händer var också blodiga och när han var på väg upp tänkte jag oh shit tänk om han behöver komma upp och vi måste ta i hans blodiga händer. detta var en främling som man itne vet något om, inte ens ett namn, och inte om han har någon sjukdom. jag gjorde misstagen en gång att få någons blod på mig och tanken på att jag är i riskzonen att bli smittad med något plågade mig. Som tur är är jag i perfekt hälsa! tack vara att jag är blodgivare får jag veta det ofta!



Så det var dagens tragiska händelse, bortsett från när en tjej slog mig i huvudet, och dagens goda gärning.

Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0