2 days left until Beijing

Det är svinkallt ute och jag kan inte och vågar inte göra något annat än sitta hemma i pyjamas och planera den kommande resan till Beijing. Vintern är verkligen inget jag ser fram emot. Jag hatar att frysa och gör det väldigt ofta, även under sommaren. Jag blir galen när jag försöker komma på vad jag ska packa. Det är varmare där än vad det är i Skåne just nu men jag fryser så lätt så jag kanske kommer frysa där också. Det är lite över 20 grader i Beijing idag och det var ungefär samma temperatur i april när jag var i Paris men jag frös ändå häcken av mig. Jag fick köpa en extra jacka för att klara av att vara ute. Jag tror att skinnjackan får följa med, även om det tar mycket plats.

Nu är det två dagar kvar tills vi åker till Kina. Ikväll ska jag tvätta och bestämma vad jag ska packa ner. Jag kan säga att det blir en stor och rätt så tom väska som följer med oss dit. Shoppingen där är rena himmelen så jag kommer gå crazy och betala böter för all övervikt på hemresan.
Men just nu är mitt största bekymmer mn hälsa. Jag vaknade lite förkyld imorse. Näsan rinner och jag nyser då och då. Ingen bra sign! Jag hoppas att det sm jag läst om, att kineser sätter folk i karantän om de har förkylningssymptom, inte stämmer. Jag får dricka litervis med Cedevita idag eftersom det innehåller 9 vitaminer ;)


I beijing finns många stora marknader där man kan hitta precis ALLT till en löjlig summa. Pärlmarknaden, sidenmarknade, yashow, xidan, ladies market och många fler finns i underbara Beijing. Enda problemet är tiden som kanske inte räcker till. Varje ställe (möjligtvis område) är ett stort varuhus på minst 4 våningar så jag måste planera min tid mycket noga.

Medan min käre man vill se en massa fina tempel funderar jag hur jag ska ta mig runt hela staden för att shoppa som en liten galning :) Men eftersom vi är gifta får vi kompromissa ;) (läs vi går och shoppar hahahaha näää jag vill också se några av de kända templen)

Jag ser verkligen fram emot vandringen på kinesiska muren. Det har länge varit en dröm att åka dit och jag kan knappt tro att jag snart kommer vara där. Make no misstake...jag kommer komma hem med en t-tröja på vilken det står " i climbed the great wall" hahaha  jag bara måste ha en sån.

Packningslistan är så gott som klar...det enda som återstår är att börja packa. Igår kväll rotade jag i alla lådor här hemma och letade efter klistermärken som jag kudne klistra på resväskan. Det värsta jag vet är att stå på flygplatsen och vänta på en svart väska. Det tar onödigt mycket energi.

Jag hittade bl a hello kitty klistermärken (som jag hade fått i en happy meal för några år sen)..


Jag är väl medveten om att mer än hälften inte kommer finnas kvar på väskan när vi väl når destinationen, det är därför jag har överdoserat i klistermärken. Snygg behöver väskan inte vara, bara synlig! 


Hur ser din resväska ut?





PS. Igår trillade U2 biljetterna ner i brevlådan. :) lyckan är huuuugeeee! 

 

Kommentera mera
Postat av: Anonym

Hejsan sötnos! :) Allt bra idag?



Btw, ska vi följa varann vi bloglovin? :D



Kramar

2009-10-14 - 14:27:42
URL: http://kanskeenblogg.blogg.se/
Postat av: PHOTOmujkic

Åh Cedevita. Najbolje! Tetka uvijek to pije. haha :D

2009-11-19 - 11:00:19
URL: http://mujkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0