Sick and tired

Nu har sjukdomen även hittat mig. Det var jo länge sen! Hela dagen igår var jag orklös, illamående, hade huvudvärk och kände att balansen var ur funktion.
Jag vet inte hur jag lyckades ta mig till tvättstugan när jag knappt orkade gå på toaletten.

Idag är en lite bättre dag. Jag var uppe vid 7 och skulle känna efter hur jag mådde. Jag hade huvudvärk och min kropp var as stiff as a stick. så det blev ingen matteföreläsning och workshop för min del, jag la mig och sov en stund till. Nu är jag wide awake men har fortfarande huvudvärk och en trött kropp. det suger vekligen. Enda positiva med det hela är att jag slapp gå ut i det katastrofala vädret. Det snöade inatt och imorse.

Dagens miss....min mobil ringer och jag ser snabbt att fotot visar en kanindräk så jag svarar "Bunny"...men ur högtalaren hör jag mammas röst..ehhhh tur att hon inte uppfattade vad jag sa. Det var ingen bra ide att ta foto på mamma och fiancee med samma kanindräkt, så jag fick radera mammas bild. There can only be one bunny!

Om 10 timmar ska mitt arbete om Montessoripedagogikens grunder lämnas in och jag har inte ens kommit halvvägs. Koncentrationen existerar inte för närvarande och jag önskar att jag slapp göra detta just nu, men deadline är deadline.

En positiv grej är att jag har lyckats få tag på en förskola där jag kan observera barngruppen inför min kommande Observationsuppgift samt spendera tre dagar i v 12 hos. mission accomplished! 
hurray me!

Efter idag ser jag fram emot en lååång helg med start imorgon =)
hoppas bara att hälsan håller i sig annars missar jag en massa firande. Tänk vilken katastrof det hade varit!



Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0