Sommarjobb.2009

Igår började mitt sommarjobb på riktigt. Det gick bra men jag var så trött när jag kom hem. Jag tror att jag hade sträck nån muskel i halsen fö dt gjorde så himla ont.
Lite stressigt var det eftersom jag har tider att passa. Skulle jag hinna? Hur fort kan jag köra? för många tankar störde mina tankar..
Vad jobbar jag med? Jag kör post,morgon och eftermiddag.  Japp jättemånga brev och paket ska levereas till Posten. Helt otroligt hur folk paketerar "paket" det är allt från vanliga påsar som täcks med tejp till kartongbitar...man slår ihop det man har och voila...paket..
och de har alla möjliga oregelbundna former. Väldigt irriterande för mig som måste bära säckar fulla med sånt och tro mig det är inte så kul när ett sånt paket med oregelbunden form träffar dig i benet. men å andra sidan....jag slår in mina traderapaket i vanliga vita a4 papper hee hee

Iaf...imorse skulle jag åka morgonrundan med chefen eftersom jag inte kan den vägen än. Jag körde med honom igår och då var jag en aning nervös. Jag vill så gärna lära mig så fort som möjligt men jag föredrar att vara säker innan jag ger mig ut på Skånes vägar. jaa imorse var jag precis på väg till chefen när planer ändrades två gånger under 5 minuter. Jag skulle hämta honom först på ett ställe sen på ett annat och sen fick jag köra själv eftersom han fick nåt annat uppdrag. Och jag som var osäker på vägen.. jaaaa så kan det gå..jag körde själv iaf och det fixade sig. Inga misstag gjordes (igår råkade jag glömma två lådor med post i bilen när de istället skulle lastas på vagnen i Kävlinges post..oppss) och jag körde inte fel en enda gång...eller...jo det gjorde jag i Eslöv men det var inte mitt eget fel...vägarbeten hindrade mig från att nå min slutdestiation så jag fick köra runt till jag hittade rätt. Och i Eslöv är gubbarna på posten så snälla. de hade lastat av alla lådor innan jag ens stigit ur bilen. Killen som jobbar på posten i Kristianstad kunde lära sig mycket av dem.  

Jag lyckades och det är det enda som betyder något :)  trafikolyckor, köer på motorvägen och vägarbeten gjorde allt för att förstöra det för mig men de lyckades inte...HA HAA!
Jag är så glad att jag har ett sommarjobb...det är många som sitter hemma hela sommaren och måste leva på de 5000kr som CSN ger oss nån gång i maj och förväntar sig att vi ska överleva på till september när skolan börjar. Lite extra pengar har inte skadat mig så jag får kämpa på. Jag har upptäckt många nya vägar och sett en ny sida av Skåne, vilket är bra. Min orientation är så dålig så det är jättebra att jag får köra runt. Jag har upptäckt att jag alltid underskattar mina förmågor. När jag fick det här jobbet trodde jag att jag aldrig skulle klara det...eller jo jag skulle klara det men det skulle ta lång tid att lära sig....så blev det inte! :)
Vackert är det också. Så här såg det ut idag när jag körde hem från Eslöv

(skitet på vindrutan är skånska insekters inälvor)

Nu ska jag iväg till Toy´r´us och belöna mig själv med en leksak ( som ska vara födelsedagspresent åt en väldigt speciell liten pojke) och en Chai Latte på espresso house :)  Nu har jag hela fem timmar innan jag måste jobba igen..ingen tid att förlora....och jag ska iväg...så fort Marlena berättat för John att hon är gravid med Romans barn :)


Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0