fint besök..

Varför är det alltid så att man får fart på städningen när man ska ha gäster? Är det verkligen så att man trivs med dammråttor eller är man bara deprimerad av den svenska vintern att man inte orkar ta tag i det?

Hur som helst, jag trivs bäst när det är städat och allt är på sin plats. Så tänk om jag hade gäster varje dag, så fint det hade varit i lilla lådan som vi kallar vårt hem.

Idag har jag iaf vaknat med hjälp av klockan. Jag började jobba med det samma (efter att ha kollat min mail, läst nyheterna och tatt en svän på fejjan)och har inte slutat än. Jag måste säga att jag har ont i hela kroppen, antagligen för att jag inte sovit eller ätit ordentligt, och jag ser fram emot att lägga mig i soffan och se en tjejfilm..

men först ska vi ha ltie fint besök :) som vi har sett fram emot sen  början av december..

Jag stör mig så mycket på att vi bor så trångt i den här lilla tvåan. Jag önskar att jag hade ett stort kök med ett ännu större matplats men man får göra det bästa av det man har..

På bordet står meza och meza av sötsaker..

I ugnen står potatisgratäng. På bordet finns den kalla grönsakstårtan som jag gjort imorse och det som ska joina all den mat är kycklingspett i terryakisås (stavning?!?) och tandorimarinerade kycklingben. Och inte glömma min stora favorit: salladen! Olika sorters sallad med hallonbalsamico..

Vad tror ni, blir de nöjda och mätta? Jag önskar att jag var en bättre kock när det gäller bosnisk mat. Den mesta maten som jag gillar går inte att servera någon bosnisk (inte alla men de som är äldre) så jag gör mitt bästa....

wish me luck...i'll need it!

Kommentera mera
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

tackar! Allt bra med dig ?

2010-01-09 - 19:59:38
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

oj, ett år ungefär :P

2010-01-10 - 00:11:49
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: Malinhe - en blogg av text & bilder

hejsan, vad ska du göra ikväll då?:)

2010-01-10 - 19:21:33
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Malinhe - en blogg av text & bilder

Sv: okej:)

nja, inte så mycket, bara ta det lungt.. njuta av sista lovdagen och så! :D

2010-01-10 - 20:55:51
URL: http://malinhee.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0