The surprise




Igår fyllde jag 25 :)



(Bilden har jag lånat från http://uwstopia.nl/files/2008/01/25-cake.jpg)

Vaknade sent, plcoakde undan och förlorade all energi som jag hade samlat under natten mot lördag. Jag var helt slut och det var jättevarmt ute. Allt jag ville var att åka ut till Västra hamnen och sitta där i solen med min älskling. Så blev det inte. han var förkyld, vaknade sent och orkade inte. När han fick veta att det var vindstilla ändrade han sig men våra planer ändrades av en av hans kompisar som ville träffa mig senare på kvällen och "fira" mig. Min älskling sa direkt nej eftersom han hade planerat en överraskning och vägrade ge mig ledtrådar. Han har blivit så stark, damn!

Istället promenerade vi till Entré och träffade kompisen där. Vi satt och drack var en färskpressad juice från Redfellas Juicebar (sitdyr och inget wow upplevelse för mig). Han hade köpt ett presentkort på Nikita hair salongen åt mig. Han är så snäll. Jag ska försöka göra det samma för honom när han snart fyller 30 år :)

Där träffade jag en kompis och hennes sambo så de satt med oss en stund och pratade om min fest :) Alla verkar ha haft kul :D och min kompis bjöd på show :) hon dansade macarena för oss alla :)

Jag lyckades shoppa lite snabbt på Gina Tricot :) köpte ett par svarta jeansleggings. Det är de första helt tighta stuprörsbyxorna som jag har köpt....viktigt att notera!
jag spanade in ett par slitna jeans men de var för dyra (500)

Iaf min överraskning var verkligen en spännande överraskning. Vi promenerade hem från Entré och jag vilade en liten stund medan älsklingen duschade. Sedan skulle vi snabbt hemifrån vid 19. Jag ställde tusentals frågor men fick inga svar :)

Vi körde runt och jag gissade vilt. Så kom vi till centralen och jag ser min bror, hans tjej och ett kompispar till komma mot vår bil :)   Det kunde inte vara någon tillfällighet. Älsklingen köpte take away coffee till oss alla på Espresso house och sedan körde vi iväg. OCh vi körde och körde och allt som jag trodde från början var inte sant.
Jag fick ledtråden att upplevelsen var något jag inte hade varit med om tidigare...så jag gissade minigolf etc men inget av det var sant. När vi kom ut på motorvägen och körde bort från stan gissade jag att vi skulle till Oxie där Tycho Brahe observatoriet finns :) och han sa inget.....när vi svängde mot Oxie visste jag säkert att vi skulle dit :)

Han undrade hur jag kunde gissa det när vi inte hade snackat om det på kanske en månad. Jag har alltid velat åka dit men de har inte haft öppet och det har varit strul hit och dit. Men igår kväll hade de öppet hus och vi fick titta på månen up close and personal och det var en fantastisk syn.






Sedan fick vi se saturnus och det såg ut ungefär så här



Vi fick också se en 3d film om solsystemet :)
Det var jättekul och lärorikt. Man glömmer hur liten man är!

Efteråt körde vi till Mamma Mia pizzeria där jag köpte pizza till hela gänget ;) och efter det körde vi hem till oss och jammade på guitar hero :)

Underbar födelsedag :)  

idag väntar storstädning och eventuellt en promenad även om det är molnigt idag. NU måste jag tina kycklingen som vi ska käka till middag och äta lite frukost :)


Hur var din helg?????

Kommentera mera
Postat av: Anonym

Åh, låter som en underbar dag!!



För att svara på dina fråga, så är en av väskorna till bröllopet, öronhängerna, armbandet, hår accessoarerna och ögonskuggan :) det blev en puderrosa skimrande ögonskugga, h&m billiga you know ;) och vi får seeeee om outfiten kommer upp, kanske måste du vänta till den 18:e ;)

2009-04-05 - 17:27:39
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0