There's no place like home, or is it?

Nu är jag hemma igen och redo för vardagslivet som Mrs J. Älskar livet som gift, älskar ringarna på mitt vänstra ringfinger och älskar älskar mannen i mitt liv. Nu är bröllopet och smekmånaden i Paris avklarad och nu väntar nya äventyr.
 
Igår kväll kom vi hem från fantastiska Paris efter att vandrat runt där i lite mindre än en vecka. Jag är helt förälskad i  staden. Den är så magisk och så romantisk. Från morgon till kväll vandrade vi i dess små och stora gator, fikade i små charmiga pâtisseries och åt i små romantiska restaurants (jag skippar att skriva om hur otroligt, sjukt dyrt allt är där. Jag menar bara att jag inte behöver nämna att en liten varm choklad kostar cirka 90 spänn).

Vårt hotell var underbart och nära till både Eiffeltornet och Champs-Elysées. Vi utforskade området maximalt och var som förtrollade av stadens skönhet i form av hus och byggnader. Alla detaljer på balkongerna i smågator är som konst, då kan i tänka er hur det ser ut på andra ställen..
Vi hann med att besöka alla turistställena som Eiffeltornet, Champs-Elysées med den vackra Triumfbågen, Louvren, Notre Dame, vackra varuhuset La Fayette där det blev lite lite shopping (jag fick en något försenat men så välkommen morgongåva), Opera jag och lite till....Vissa saker kan man klara sig utan ett besök...och andra saker måste ses...Vi tog dagen som den kom och planerade inte för mycket i förväg. Vi gjorde och gick vart vi kände för i den stunden och vi är så nöjda med vårt besök i Paris. Alla väntetider och oändliga byten i tunnelbanan var värda besväret. All trängsel med turister och lokalbefolkningen var ett nöje :)

Jag måste nämna hur imponerad jag är av alla fransmän och fransyskor (hur fan stavar man det ordet?). Alla är så väklädda, har fantastiska figurer och doftar i alla möjliga underbara märkesparfymer. Vad förväntade jag mig av en av världens fashioncapitals? jag vet inte men jag blev så positivt överraskad. Inte ens på McDonalds och McCafe kunde jag se någon med några kilo över, nope inte där i den staden.

Nu väntar vardagslivet på mig. Måste packa upp och plocka undan här hemma så att det ser lite mysigt ut.Sedan väntar matlagning...den första middagen som jag lagar åt min man :)  och det blir en enkel middag med kyckling i chilli och limesås med couscous..

Jag bjuder på några bilder från min lilla smekmånad..
Eiffeltornet, Triumfbågen, en riktig mumie i Louvre, Louis Vuitton, Pyramiden (ingång till Musée du Louvre), utsikten från eiffeltornet och vackra varuhuset La Fayette där alla designerkläder finns




 

  
 

 



Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0