U2 360° Tour 31 juli 2009

Vi kom till Göteborg ganska tidigt. I sista stund tog vi oss in på Kinesiska konsulatet och lämnade in våra ansökningar för visum. Som tur var hann vi få de efter 1½ timme. När vi väl kom tillbaka för att hämta de tog vi en nummerlapp för "pick-up" och väntade men inga nummer kom på displayen. Skumt men vi väntade tills gubben vid ansökningsdisken såg oss och började skrika åt oss "PICK UUUUUPPPP , PICK UUUUPPP!" Det fick fart på oss! Vi hade tur iaf. Visum kostar 600:- per person och vi lyckades få båda våra för endast 440:-   goody!

Kön vid Ullevi började nog innan vi hade vaknat hemma i Malmö. Vi tog en runda där vid 10. Det regnade och folk campade utanför. Det var så många där.
Vi åkte hem till vår best man och fikade en stund innan vi bestämde oss för att börja köa vi med. Vi tog med oss mat från McD och ställde oss i den långa, breda kön. Fyra timmar senare började kön bli lång bakom oss. De började släppa in folk och folk tryckte på bakifrån. Jag har aldrig blivit så mosad i hela mitt liv. Det var varmt och mycket trångt. En snubbe bakom mig tryckte sin enorma mage mot min rygg oc jag kände hur hans mage kurrade. Mysigt. Men jag var där för U2! Det fanns ingen tid att bli äcklad eller något liknande.

Vi kom in och ställde oss rätt nära scenen. VI hade ont i hela kroppen, speciellt benen av allt stående hela dagen så vi satte oss på golvet och väntade tills showen skulle börja. Snow Patrol värmde upp publiken åt U2. Jag måste erkänna att jag endast hört en av deras låtar men de var riktigt bra.

U2 var grymt bra. Det var det bästa jag upplevt i hela mitt liv. Musiken var såååå bra. Bono sjöng fantastiskt bra. Och i hade bra sikt också :) Vi dansade hoppade höll upp våra mobiler och sjöng med i alla låtar. Vi var så trötta och hesa efteråt men det var värt det. Vi ångrar att i inte köpte biljetter till lördagens konsert också. Det verkar som att U2 kommer ta en paus från musiken efter den här turnéen :(
Nån gång ska jag se de igen..you can take that to the bank!




(yes,   i took those :)   )



Lördagen spenderade vi med våra vänner på Liseberg. Jag och min käre man åkte Balder

Jag som inte åkt några karuseller på några år blev skiträdd redan i kön och ville backa flera gånger men han lät mig inte. När vi började åka upp på den stora backen påpekade han att motorvägen var precis bredvid och jag ville nästan slå honom. Det gick sjukt snabbt och var mycket skrämmande men väldigt kul. hihi :)
Jag fick också ta foto med Liserbergskaninen. Han drog mig till sig och när vi tagit fotot klappade han mig snällt i ryggen. Nice bunny! VI var inne i det stora läskiga spökhotellet Gasten och det var kul. Riktiga människor med snygg make up går runt och skrämmer livet ur folk. Det värsta är att jag kunde gissa var de gömde sig när man gick runt där inne men ändå skrek jag som en big pussy :) det var kul! Ungen bakom mig kissade nästan på sig muahahah...

Nu ska jag lägga mig och drömma om U2..

Kommentera mera
Postat av: Anonym

:D Wiiiie! Anela at Liseberg!



Balder är awesome!

2009-08-04 - 12:03:50
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

shitt vilket coolt scen bygge

2009-08-08 - 10:02:29
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: vesna

Gud va kul för din del :)



De va köer i Kroatien/slovenien med.. usch..

2009-08-17 - 18:54:38
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0