då var det dags igen..

var kommer ni att vara på nyårsafton?

vad ska jag ha på mig? Stora i-landsproblem råder..


2009 har varit ett händelserikt år.
Vi gifte oss och hade ett stort och fint bröllop. På bröllopsresa åkt vi till vackra Paris och under sommaren stekte vi oss i den Grekiska solen ;) Vi åkte till Kreta och besökte bland annat paradiset på jorden, också känt som Elafonissi.  Där emmellan gjorde vi ett stopp i Göteborg för att gå på U2's konsert som var en av de bästa upplevelserna i hela mitt liv. Jag kommer leva på de minnen livet ut ( eller iaf till aug 2010 då det är dags igen)
Under hösten packade vi våra väskor än en gång och åkte till Peking, Kina i 10 dagar. Vi är proppfulla med fantastiska upplevelser och minnen men jag längtar ändå efter att få åka någonstans igen. Alla köer och väntetider är värda besväret..








Nu har det blivit dags att smått planera inför sommaren.
Vi vet med största säkerhet att vi ska åka till Bosnien för att bland annat träffa alla släktingar, varandras som vi ännu inte träffat, och för att mannen min ska se min vackra hemstad Banja Luka. Det blir inte en lång resa men en resa blir det iaf. Vi funderar på att åka 2-3 veckor i juni :) Men vi har ändå gott om tid för att bara vara vi två i vårt hemland :)
Sen får vi åka hem igen och eventuellt sommarjobba lite för att spara pengar till en New York resa i augusti :)





Jag har börjat leta efter flygbiljetter på nätet och det billigaste jag har hittat hittills är 10 492 kr för två pers t o r (Delta Air Lines - Flygpoolen) för perioden 18/8 - 28/8 2010.

Vi kan inte vara hur flexibla som helst där under augusti eftersom vi ska se en U2 konsert i Danmark den 16/8.
Jag vet att man inte ska planera för mycket eftersom livet är kort och man ska helst leva några dagar/veckor i taget men jag kan inte hjälpa mig själv. Jag gör det ändå eftersom det gör mig så glad varje gång jag tänker på vad jag har att se fram emot. det lyfter alla trista, kalla, gråa dagar här i Sverige.

Life is good!


Kommentera mera
Postat av: vesna

Ide super :) ja och han är på isbanan tror ja efter andra bossen :) (Värld 3) vama?

2009-12-29 - 16:43:03
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

Hahahaha.. slatko =) al je malo naporo igrati u dvoje.. asså man råkar hoppa på varann o putta ner den andra o så.. så vi "bubblar" oss ibland när de kommer till såna banor..



mislila sam samo sa familjom firati, al neki hoce da muz mi radi na bih festa, pa ako bude moro onda cu raditi snjim tamo tror ja..



a ti?

2009-12-29 - 18:11:59
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: vesna

Hahaha gud va kul =) kan tänka mig de.. :D



låter underbart! samo uzivaj =)

2009-12-29 - 22:09:48
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Jennifer Jacobs

i want tooo NY!



Ivv broke my arm a few years ago, but some stupid doctor made a mistake. And nobody can fix it anymore :( But the last picture on my blog from it, is a scar correction :)

2010-01-04 - 19:37:30
URL: http://smurfkuh.net
Postat av: ANGIE

Men man ska ju hitta på mycket kul just för att livet är kort! =)

2010-05-28 - 01:02:36
URL: http://stylings.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0