Auskultation

Idag har jag vaknat med magont och noll vilja att kliva ur sängen.
Dagens uppgift bestod av besök på en montessoriförskola där jag skulle observera allt från miljön till materialet, allt från golv till tak, från barn till pedagoger. Jag tror att jag var nervös inför det okända som väntade. Jag skippade bussen och bestämde mig för att köra tvärs över stan till stället som gömde sig i ett gult höghus.
Jag observerade det som jag kunde och visste hur och fram mot kl 15 kände jag mig rätt så klar med observationen ( plus att parkeringen gick ut). Det är alltid så himla kul att vara runt barn. Dessa var mellan 3 och 6 år och ställde frågor som "vad gör du här?" "hur många år är du?" "varför säger du inget?" "vad skriver du?" "varför går du hem?"  =) hihi

Nu blir det snabbmiddag med buffalo wings, grönsaksmix och potatisgratäng. Gott men kanke inte så nyttigt. Jag behöver all styrka för att skriva min observationsuppgift. Den vilar över mig som ett stort svart moln så lika bra att få det gjort.


Idag har termometern visat 3 grader. Snart snart (inte snart nog) är det vår och då vill jag bränna min vinterjacka och alla stövlar. jag tror inte att jag kommer ihåg hur man går i flipflops längre.. va synd om mig eller hur?




Nu till dagens fråga: finns Iphone att köpa i sverige?



 


Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0