Bröllop!

Har panik och känner mig så otroligt stressad. inte nog med att jag måste läsa 6-7 b-uppsatser och förbereda opponering på en av de, jag måste hitta en bröllopstårta, en billig blomsteraffär där jag kan beställa en brudbukett och hitta en brudklänning. Mission impossible!!

Ultimate cake har jättefina och sjukt goda tårtor (har jag hört). Det är en amerikansk tjej som bakar de med massa kärlek utan de typiskt svenska ingredienserna som är vispgrädde, sylt och marsipan. I hate that. det smakar sjukt äckligt.
Jag vill ha en god tårta på mitt bröllop och inte någon jävla princesstårta! Hade gärna beställt en tårta på ultimate cake men tyvärr är min pappa inte Donald Trump så jag har itne råd att ge 8250:- för den perfekta tårtan.
Once again Mission IMPOSSIBLE!

Måste ringa Katarina konditori och fråga vad de tar för en bit tårta? är det runt 20 kronor är det en bra deal. Och jag hoppas de kan göra en tårta med chokladfyllning, täckt med  vit choklad.

Sedan är make-upen ett problem. tiden går och jag måste hitta någon som ska sminka mig, helst snyggt. Eftersom jag vill ha eyeliner och enstaka lösögonfransar, kan jag inte sminka mig själv. Jag såg in i framtiden och insåg att mina händer kommer att darra och det är inte speciellt snyggt med en eyeliner i zig-zag form eller hur?
Hittade en make up artist på Tint som heter Anya. Hon tar 400:- för brudmaken och 200 för en provsminkning. Om hon ska komma hem till mig tar hon 130 för t/r med taxi.

emesuell kostar sminkning inkl ansiktsbehandling med mask och massage 795:-  

Naglar måste jag också bygga för jag gissar att mina kommer knäckas så där två dagar innan bröllopet :@
och jag vill vill vill inte bygga falska naglar men eftersom jag ska bli fotograferad får jag lägga mina åsikter åt sidan och göra det. Suck it up Anela!

Jag har iaf godkänt korrekturen för inbjudningskorten så de borde vara tryckta och skickade nästa vecka.


Har suttit hela eftermiddagen framför datorn och läst olika trådar på min nya favoritsida: bröllopstorget
check this out http://www.brollopstorget.se/hem/anela/presentation.php     




Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0