Autopilot

Först måste jag kommentera mitt förra inlägg.....va kul att så många gillade den :) mail efter mail med kommentarer och grafiska leenden :) hahaha. jag visste att ni skulle gilla den!

Vaknade efter en konstig dröm. jag drömde att jag var på en av de vanliga rundorna i folks lägenheter som jag ser efter medan de roar sig nånstans i några av jorden många paradis. I en av lägenheterna hade det varit inbrott och där låg en kropp och skräpade. Jag såg blod på väggarna och likets fötter.  Vilken väckarklocka. Vem somnar efter det? Inte jag.

Det gör inget ..jag släpade mig till soffan för att titta på tv och göra mig klar för shoppingrundan i Lund. Jag hittade några fina plagg i TopShop men bestämde mig för att hålla i pengarna. Jag provade några billiga reaplagg på GinaTricot men kände att det inte vart pengarna trots att sakerna kostade 49kr styck. ..Jag orkade inte shoppa...där är beviset...mitt jobb har dödat mig...

jag är så trött hela tiden...resan hem från jobbrundan idag gick ovanligt snabbt. Jag passaerade  två fartkameror och märke inte ens det...jag var så djupt inne i mina tankar. Om du någon gång sett JD i Scrubs vandra off i sina tankar då vet du hur jag har det... Vid ett tillfälle (ca 3 sekunder) tänkte jag på min kusin som bor i ett annat land..sen tänkte jag på vår resa till Kreta om några veckor..för att tänka på hur vi skulle utforska Kreta...sen tänkte jag på att åka inlines...sen funderade jag på hur jag skulle få plats med två par inlines i en liten resväska (jag har inte ens ett par inlines...jag har de där disco rullorna med röda hjul ;) ) sen föreställde jag mig åkandes nerför en krokig väg  och så fortsatte det...jag hade passerat två av tre kameror och blev lite rädd när jag upptäckte hur off jag hade varit.

Jag har kört den rundan så många gånger att det känns som om jag var på autopilot. Jag vet att jag inte behöver oroa mig för böter...jag körde inte för fort...jag kunde inte om jag hade velat det för där var bilar tätt framför och bakom..och hade kameran fyrat av hade jag märkt ljusfenomenet (som btw bildas av alla dollartecken vägverket ser så fort någon kör lite över hastighetsgränsen)..


Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar och sen är det slutjobbat för min del. Jag ser fram emot torsdag nästa vecka..  jag vill återgå till det normala..jag vill att mitt hår ska slippa kepsen och att min kropp ska slippa de fula arbetsbyxorna.

Fredag 31 juli är det U2 konsert i Göteborg :)   och jag kommer vara där. Jag kommer säkert vara helt död för jag måste köra upp till Göteborg rätt tidigt bara för att kunna köa vid Kinesiska generalkonsulatet och förhoppningsvis gå därifrån med ett visum..

 
och nu till the big news....resan till Beijing är bokad. Vi åker 15 oktober  :) och stannar i 10 dagar.



Naturally tänker jag i första hand på all shopping :D

 

Kommentera mera
Postat av: vesna

haha :D gullig du e ..



hvala punoo :D

2009-07-24 - 10:49:38
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0