jag mitt i stormen

Jag vet inte vad det är med mig på sistone men jag kan inte hålla mig vaken särskilt länge på dagarna och kvällarna.
Idag blev jag väckt ur min djupa koma av telefonen vid 1040. Jag hade totalt glömt att jag hade en shopping-date med en väldigt väldigt god vän.  Jag fick kämpa mig upp och fixa till mig innan jag gav mig ut i det nu inte så somriga vädret. Från att ha varit väldigt varmt och soligt har det nu övergått till grått molnigt/soligt och kvavt..

Shopping blev det för lite mer än 1500-: och jag är supernöjd!. Lunch käkades och djupa samtalsämnen berördes. Jag och min vännina har planer som jag inte får avslöja förrän om ca 2 år. Stay tuned ;)

Jag kom hem vid tretiden redo att falla i ännu en koma men plikten kallade. På med uniformen och kör. Jag var sömnig och inte ens den kalla luften från AC:en i mitt ansikte kunde hålla mig särskilt vaken..inte förrän stormen började. Ösregn och stora vattenmassor på vägarna.. Det finns inget mer skrämmande! Jag tog det lugnt och snart var det över.

Jag gjorde jobbet precis som varje dag..hmmm nu när jag tänker på det där är några ändringar...Kärringen som brukar påpeka vad klockan är vid mitt första stopp har tagit en chillpill och är mindre bitchig....McGyver tjejen i Everöd är MIA och är ersatt med någon som kan sitt jobb. De tvä männen som jobbar på posten i Kristianstad har blivit ännu mer desperata för att komma hem tidigare. De har betalt till 1830...jag dyker upp vid 1810...De dupar alla säckar och lådor vid bilen och ser på medan jag lastar påd e tunga grejerna. Sedan väntar de vid grinden tills jag kört ut för att låsa och köra hem i hög fart. Jag har den senaste tiden börjat ta det väldigt lugnt hos de...lastar på lugnt och fint och stressar inte alls. Det verkar de inte gilla för nu när jag kommer har jag inte ens klivit ur bilen och sakerna har redan börjat lastas i. Good dog...i mean boys!

På vägen hem började himlen falla ner på E22:an. Ännu värre regn. Det sjuka vara att solen sken så starkt att jag inte kunde se vägen. Det var riktigt jobbigt att titta och mycket svårt att se vägmarkeringarna både pga solen och allt regn. Vindrutetorkarna på den bilen kommer  vara mycket slitna när jag lämnar ifrån mig bilen av allt det hårda jobb de gör varje dag och jag kommer (nån av de här dagarna) köra av vägen. Sån tur kan jag inte ha varje gång.

Men idag....jag har aldrig varit med om värre ösregn och så starkt solsken på en och samma gång. När jag tittade i backspegeln såg jag en megastor regnbåge sträcka sig över motorvägen..och framför mig var det översvämmning..


Kommentera mera
Postat av: vesna

da da, ja znam od prilike jednom kad sma dobila anonyma kommentarer från " i närheten av mig " ,od koga je.. 3 kurve neke sto su me stalkale..



a sada neznam, uvjek sumljam neke narode ovde..

2009-09-02 - 16:28:52
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0