Visa for China

Lördag at last men det blev inget sovmorgon för mig. Som vanligt var jag uppe vid 9 och satt och glodde på tv med en skål Chocopuffs.

När mannen vaknat och kickat igång dagen blev det bättre. Vi har lite planer för dagen men vi är väldigt försenade. vi får se hur det blir. Vi firar tre månader somgifta idag =) så vi ska försöka fira det på nåt mysigt sätt.


De senaste timmarna har jag suttit och forskat om Kina och börjat förbereda vår resa. Kollat upp sevärddheter, hotell..hur man skickar hem ett paket fullt med grejer man shoppat där borta osv..
Nu har jag iaf fyllt i ansökan om visum för både mig själv och mannen..nu sk den bara i händerna på en anställd vid Kinesiska generalkonsulatet i Göteborg. Ja den tillsammans med en hel hög pengar..
Jag som trodde att visan kostar 220 kr....pfff....nu står det lite konstiga uppgifter om att det ska kosta 600...vet inte om det bara gäller för ambassaden..nån som vet?



Sen så blir det en rush-fee för att få visan samma dag.....vi ska ansöka om den direkt på plats...ja ja..det får bli så...jag betalar gärna lite mer och får den direkt samma dag än att skicka mitt pass med rek brev och massa annat shit..det blir bäst så..


i'm so excited....


kan föreställa mig vandrandes flera kilometer på Kinesiska muren med solen i ryggen :) Ahhh...


Kommentera mera
Postat av: vesna

dom höjde visumet några dagar efter vi sökte, från ca 200 kr till 600-800 kr ..



en till sak, du måste betala ngn postavgift i checken till visumet annars skickar dom tillbaka de tyill dig så fåru skickad e igen.. ansöka igen..

2009-07-19 - 15:59:04
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0