Här är jag

Här kommer den efterlängtade uppdateringen som så många har väntat på :P

Mycket har hänt sen sist och jag vet inte var jag ska börja..

jag kan väl börja med att säga att jag är trött och irriterad så denna inlägg kommer innehåll nåt fult ord..tror jag

vi kan väl börja där jag slutade...och prata om vänskap..
det är så intressant hur man tror att man känner människor tills något obetydligt händer och de visar sitt rätta jag.
Det verkar som att jag har bråkat med en kompis om något så obetydligt som inte har något med mig att göra. Och att låta mig få höra allt det som någon bär inom sig är alldeles för jävligt. Speciellt när jag har varit den som alltid lyssnar, stödjer och ställer upp för. Tråkigt när vuxna människor beter sig som barn och inte kan kommunicera som vuxna människor.
Sånt beteende är för sorgligt...

Sen har det uppstått lite drama från oväntat håll, nämlingen en grupp jag läst matematik med på högskolan. Eftersom vi har läst på distans har internet betytt myckte för vår kommunikation och samarbete. Alla tyckte at det gick bra och vi hade planer på allt som skulle göras. Den sista uppgiften var så gott som klar men då valde två personer, en tjej som rätt sent hoppat in i vår grupp och en gammal kärring som vi anpassat oss efter rätt många gånger, att flippa ut totalt och ställa sig emot oss andra fem i gruppen. De två valde att lämna in ett eget arbete tillsammans med ett meddelande till lärarna där det stod hur via andra inte har gjort ett skit, att vi bara åker snålskjuts och att vi har varit en slapp grupp.  Va fan, undrade vi andra? jag upptäckte detta i söndags och då skulle arbetet redan vara inne men nej nånstans på vägen blev det fel. Jag blev minst sagt förbannad och satte mig ner och skrev mitt eget arbete och lämnade in den med mitt eget meddelande där jag förklarade i stort sätt hur dessa två kossor har sniffat lim eller något och att vi andra inte förstår varifrån det där kommer. Nä, men jag skrev att vi har fungerat som en grupp och att ingen har utryckt något som skulle tala om nåt annat. När de kunde sjunka till den nivån och skvallra för läraren då skulle jag fan också göra det samma.
Jag blev minst sagt förvånad över det de skrev. Jag varnade också mina andra gruppmeddlemmar så de kunde också lämna in egna arbeten. Det ordnade sig, vi blev godkända men det är ändå irriterande. Vad hände med kommunikation? Varför är de så himla konflikträdda? kan de inte komma till oss om de tycker att vi inte har gjort något? Jag fantiserar om en konfrontation med kossorna....ohh va förbannad jag är! Fortfarande!

I helgen var jag på blixbesök i Göteborg för att "fest". Vi var bjudna på 30-års fest hos min mans kusin. Tanken var att vi tre , jag man och svägerska, skulle åka upp til Göteborg men det blev inte så. Två till bjöd in sig. En av de hade jag inget emot men den andra var jag lite irriterad på. Jag överlevde iaf. Trost den hemska förkylningen som smittar alla i min väg. På festen var det lite si och så. Jag blev irriterad över komentarer som "du är alltid förkyld", "förkyld? igen?"  och min absoluta favorit " sätt dig inte vid Anela, hon är förkyld". Ni kan tänka er hur jag mådde emallanåt. Där var en person till som var förkyld på festen men det räknades inte.......Vad ska man tro? Jag försökte blockera det där men det gick inte alltid. Tack och lov för svägerskans sällskap och kommentarer....hon är min survivel kit!
Jobbigt var att åka upp dit bara för att köra tillbaka till Malmö några timmar senare. Jo kul hade vi på vägen eftersom vi stannade vid Freeport och shoppade lite men men..det är en lång väg för lite shopping. En positiv kommentar fick jag och det var när födelsedagsbarnet öppnade presenten som vi hade köpt till henne. Jag hörde någon säga "ohh Anela köper alltid så fina presenter" och det värmde, ja antingen det eller bålen kombinerat med tabletten, men glad blev jag iaf.

Så jag kämpar fortfarande med min förkylning. Är täppt i näsan och hostar lite granna men det är inget farligt. Jag har inte hört om att någon är i karantän el liknande.


Skulle börja på min alldeles egna Random light men det tar sån jävla tid att blåsa upp den där pilatesbollen, även med en eldriven pump. Jag får fortsätta kämpa med den imorgon för snart ska jag ha gäster och jag tvättar dessutom.
Med det sagt så borde jag sätta igång och plocka undan all onödig stuff som ligger på, bredvid och under soffbordet..

Vädret suger..jag har inte varit ute på länge och jag saknar solen. Det är molnigt, kallt och det ösregnar var femte minut. Jag börjar sommarjobba på måndag så jag ahde hoppats på att hitta på nåt kul innan jobbet drar igång.
Typsikt.

På torsdag ska jag gå på bio med lite folk. Vis ka se Hangover/Baksmällan. Jag betalade nästan 500 för fem biljetter, eftersom jag hämtade ut de. Jag är lite besviken eftersom just den filmen förhandsvisades och jag hade chansen att hämta ut biljetter men gjorde inte det. Varför, för att jag blev sjuk. Jag vet inte om det är godtagbar ursäkt eller inte men jag är besviken på mig själv.

så...vad mer har hänt som bör nämnas...
ja jag var på stan igår och fikade med en gammal vän. Hon hjälpte mig att köpa en studentpresent till en tjej. Det är helt sjukt så mycket pengar vi har slösat på andra den sista tiden. Flera födelsedagar, barnpresenter, studenfester bla bla..
Jag hade behövt en speciell fond för alla sådana tillfällen...

På fredag ska vi på studentfest och jag hoppas att alla spår efter min förkylnign är borta för om någon fäller nån kommentar om mig och förkylningen så kommer jag bli galen, välta bord och kasta flaskor! =)

Så där...ännu ett långt inlägg...så nu behöver jag inte blogga på ett tag igen...bra! :P




Kommentera mera
Postat av: Seka

Så, nu har jag läst klart! Nytt inlägg tack :D

2009-06-09 - 20:59:32
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Malak

Thank you so much for your comment , its one of the nicest comments i have ever received.

I'm on google translate , to translate your blog ,. haha

i love it .

http://www.fashion-intervention.blogspot.com

Postat av: Bröllopsbloggen

he he låånga inlägg..

oc fullt upp hör jag...



ha de bra

2009-06-10 - 13:03:12
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0