Horror

Dagen var varm och härlig. Lunchade med mannen i Lund och såg en kär familjemedlem/friend - två flugor i en smäll. 
Åkte iväg till jobbet en aning sent (vet inte vad det är med mig idag..sitter nog för länge vid datorn) så tvingades stressa. Sen nånstans på landet var jag lite för inne i att sjunga along the radio att jag missade en viktig sväng oooooppss....fick vända och köra tillbaka. Tur att jag upptäckte det direkt!
När jag väl körde på samma väg som igår var jag livrädd för flygande stenar...men som tur kom det inga flygandes. Istället upplevde jag skräck på annat håll. Någonstans, halvvägs hem började ljuset försvinna bakom de enorma svarta molnen. Det började blixtra och jag väntade på smällen men inget hördes (kanske pga den höga radiomusiken och det allmäna motorvägsljudet).
Det blev mörkare och mörkare...sen började det regna....och regna mer i kombination med starka blixtar....och sen började stormen...

jag har aldrig varit så rädd bakom ratten i hela mitt liv!!!


(så här började det)

Det regnade så mycket att jag inte kunde se ett shit framför mig. Vindrutetorkarna var på max och höll på att brytas loss från bilen men på nåt sätt klarade sig. Jag var tvungen att köra i snigelfart (60km/h på motorvägen). Så scary!
Jag var så rädd för att drabbas av vattenplaning! Typiskt att det händernåt sånt idag! Varje dag måste det hända något!


(varför har man aldrig haft körlektion i sånt här väder??)

Jag var så rädd så jag ringde min man. Dumt är det men jag ville att han skulle veta what's going on ifall jag kör av vägen eller nåt. Och när jag berättade om det himelska helvetet berättade han att solen skiner hemma i Malmö. Jahaa....30 km bort är det soligt och där jag var höll himlen på att falla ner på min vita bil. En positiv grej med all regn är att all fågelskit tvättades bort från bilen...wooohooo! 



Här är en kul grej för mig..kanske er....U2's turne som går vid namnet 360 tour öppnar ikväll i Barcelona och jag är så excited. Snart kommer de till Göteborg och jag kommer stå där och skrika tills jag tappar rösten och slutligen svimmar. HELL NO! Jag är inte en sån tjej!. Jag kommer stå och sjunga med men jag är inte den typen som skriker och tappar kontrollen!  Magnificent........taanaananananannanananaaaaaa

oh just det....jag skrev om MacGyver tjejen/kvinna i Everöd's enda affär igår....hade nöjet att träffa henne idag ochkommer tyvärr träffa henne flera gånger under den närmaste månaden. Iaf igår när jag kom och hade bråttom hade hon inte förberett posten som skulle skickas i lådan eller i säcken. Hon hade inte gjort ett skit. Visste inte ens hur säcken skulle knytas. pfff....Jag trodde att det var hennes första dag igår så jag trodde att hon inte hade fått lära sig den biten. Jag hoppades att allt skulle vara som det är annars när jag kommer, lådan står vid kassan tillsammans med papprena som jag ska signera och jag är därifrån på 3 sekunder.
Oh noooooooh... hon kände inte igen mig (mmmhmmmm hur svårt är det att fatta vem jag är när jag kommer i värsta uniformen från topp till tå) ...i slow motion tar hon sig ifrån kassan in i det lilla rummet intill och börjar packa alla paket och brev. Jag höll på att bli galen! Kön till kassan började bli lång. Hade hon tagit kassan först hade jag blivit väldigt otrevlig. va faaaan.....hon tog tid på sig och kom sen runt kassan för att lämna över grejerna. Jag kunde inte riskera att detta upprepar sig så jag bad henne ha alla grejer klara vid samma tid eftersom jag har andra tider jag måste passa. Hon lyfte upp sin hockeyfrilla och tittade på mig med ledsna-kajalöverdoserade-ögon. Hon var inte glad men hon skulle göra det. hihihi... 1-0 för Anela!


Väntar med spänning på fortsättningen av värsta sommarjobbet någonsin...

Kommentera mera
Postat av: vesna

gud va hemskt :( stackarn.. men skönt att du mår bra nu iaf..



finns en liten länk till din blogg från min, i de senaste inlägget =) hah.. hoppas de okej för din del =)

2009-06-30 - 22:05:28
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0