j-a sommarjobb

Inte nog med att jag måste upp tidigt, jag måste bära uniform och utföra hårt fysiskt arbete. Jag har haft bad hair days sen jag började jobba och vågar knappt titta mig i spegeln eftersom mitt huvud har formats efter kepsen jag har på jobbet. 

Idag kom jag 16:55 till första stället där jag tömmer brevlådan. Jag var på så bra humör tills nån kärring kände behovet av att läxa upp mig om hur jag inte får köra iväg innan klockan blivit 17. Duuhh! Tell me something i don't know. Vem fan är hon, Posten? I think not!

Sen gick det väl okej efter det...jag lyssnade på radion och hörde en och annan låt som jag gillade men sen så kom jag till brevlåda nr 3 där jag blev lite irriterad. Nån' hade fått för sig att återanvända pizzakartonger som paket. Japp....någon ville skicka paket så de använde pizzakartonger, hela 25 av de, och skickade de.  När jag skulle ta emot alla säckar med post sa kvinnan att det var mycket idag.. he he...sen sa hon lite leende att någon skickat pizzakartonger och jag trodde att hon skämtade...men NEJ...det gjorde hon inte. Jag måste säga att pizzakartonger har vassa kanter som ger fina blåmärken i vackert lila och gröna nyanser. Try it at home!
Spännande dag. Bättre ängårdagen! Dagens händelser slår poliskontrollen och den lösa hästen på vägen igår..för att inte nämna stanken från alla möjliga djur.

Idag började värmen här i Skåne och jag spenderade dagen i bilen. Jag blir så förbannad. Om någon behöver lite D-vitamin så är det jag. Imorgon kommer det bli ännu varmare..
Solbränna kan jag glömma, och det är okej, men jag stör mig på att jag kommer få den där chaufför solbrännan.....ni vet...solbränna på vänstra armen från t-tröjans ärm och ner till klockan....damn it!



Kommentera mera
Postat av: Bröllopsbloggen

hoppas allt är bra med dej?

själv sitter ja här i tårar å har allt annat än en bra dag!

2009-06-24 - 00:32:19
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: madde

mm drömmer mig tillbaka*undrar hur länge chokladen ska finnas?

2009-06-24 - 10:32:19
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0