Kontrollerande

Äntligen sommar i Sverige!
Jättevarmt ute men jag lyckades bara ta en promenad med en kompis och hennes lilla son. Jag köpte också en klänning :) för att belöna mig själv för allt hårt arbete på jobbet varje dag. Ni vet inte vad slit är förrän ni knäcker en nagel mitt i nageln.
Imorse var jag tröttare än vanligt och hade svårt att vakna även när jag hade klätt på mig och kört iväg till Postens enorma lokaler. Där möts jag av mörker (vanligtvis) eftersom det är en megastor lagerlokal men idag möttes jag av musik. Så fort jag klivit ur bilen hörde jag Love Sexy Magic strömma ur radion som verkade vara vriden till MAX. Jag blev genast på bättre humör och en aning piggare.

Idag var jag lite nervös under tiden jag jobbade (läs körde runt Skåne). Jag lyssnar på radion rätt mycket på sistone och har även fått en vana av att besöka trafiken.nu och poliskontroll.se några gånger per dag. De pratar så mycket om alla vägarbeten och om alla kontroller poliser utför på vägarna. Inte skulle jag vilja få böter av något slag, inte för att jag gör något som jag skulle kunna få böter för.

Idag var det så otroligt varmt att jag kokade i mitt eget skinn. Man skulle kunna tro att värmen skulle skrämma iväg alla poliser från vägarna för vem vill stå på motorvägen när betongen är 100 grader och inte en buske att gömma sig bakom så långt ögat kan se...ja...jag tror inte någon vill göra det men vissa måste.

Anledningen till att jag blev nervös är för att polisen skulle finnas någonstans på min väg..
och chanser för att bli stoppad just idag var så stora eftersom de skulle kontrollera yrkesmässig trafik, till den kategorin tillhör jag för tillfället, och fordonskontroll, japp här med.
Men inget hände....inte en enda polis vad jag kunde se, å andra sidan jag var rätt inne i att sjunga med i låtarna som spelades på Lugna favoriter så jag kanske missade något :P
 Jag har kanske mindre tur imorgon när de håller på med hastighets- och bilbälteskontroller, inte för att jag kör för fort eller skippar bilbältet..

Och en annan sak...jag har inte märkt det innan men där är så många döda djur vid sidan om E22. Det är lite deprimerande att se de ruttna varje dag.. Vem är ansvarig för att hålla rent på vägarna? Eller för att sätta upp staket av nåt slag så att dumma djur som fasaner inte ska promenera rakt ut på motorvägen.

Nu är det bara jättelång tid kvar till semestern och längtar så..

Kommentera mera
Postat av: vesna

asså ja kan säga såhär, jag hade fotokurs me systemkameror, och lärdem ig NOLL..



så att ja använder en systemkamera nu, jag e lika oerfaren och så som du...



jag fotar mycket på "automatik", dvs inga speciella inställningar... men sen fota ja manuellt bara lite då och då.. typ ställa in en bättre zoom o så..



så de kan funka för ngn som inte kan.. men just me nikon, ja fick på köpet en utbildning på 1,5 h som ja kan boka mig till för o lära migm eR= )

2009-06-25 - 21:08:51
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0