- - - - - Möhippa - - - - -

Igår hade jag min möhippa.
Och jag hade ingen aning om att det skulle bli igår, jag hade inte en enda tanke på att det kunde bli en söndag. Och det som jag är mest chockad över är att 10 tjejer stormade mitt sovrum vid 0740 på en söndag morgon när jag låg och sov. Jag var så trött och verkar ha varit i koma eftersom jag inte hörde tjejerna springa upp för trappan till vår lägenhet, komma in i lägenheten, knacka på sovrumsdörren och öppna sovrumsdörren som låter jättemycket när den öppnas. Först när de började skrika vaknade jag och kunde inte tro mina ögon. Där låg jag och sov i min Snoopy pyjamas och min käre sambo låg bredvid och skrattade, så klart ....han var med på det!

Jag fick gå på toa och sätta i linser men jag fick absolut inte sminka mig eller välja kläder själv.

När jag gick bredvid köket såg jag att köksbordet hade förvandlats till frukostbuffé och det luktade kaffe.

Tjejerna var glada och pigga och jag i total chock!

Jag fick ta på mig träningsbyxor och träningströja....båda i marinblått och över det fick jag en blomig klänning och ett stort oranget halsband.

Jag fick till slut ta på mig mascara själv, vilket jag gjorde. Jag fuskade lite dessutom...jag satte på lite kajalpenna också ;)

Teresa tupperade mitt hår och satte up det i två tofsar. Jag såg ut som om jag var 10 år :)

Merima fick uppdraget att sminka mig. Jag fick rött läppstift utsmetat på kinderna och på läpparna. På ögonlocken fick jag först rosa och sedan blå/grå ögonskugga som till slut såg ut som om jag hade åkt på stryk.

Jag fick en diktbok i mina händer och skulle välja en dikt. Jag misstänkte att den skulle läsas upp högt så jag hittade en kort.

Jag fick lite frukost i mig och sedan åkte vi buss till stan. Jag  fick en blomma som jag skulle ha med mig hela tiden och en tiara på huvudet.  Väl på bussen fick jag stå längst fram och hälsa alla välkomna ombord :) jag tog mitt uppdrag på allvar och hälsade alla som kom ombord men tyvärr så hälsade inte alla tillbaka :(
som tur var var det inte så många som hoppade på bussen så tidigt :)    och underlättade det för mig.

Vi kom in till stan och promenerade lite. Vi fikade på gågatan och sedan gick vi en runda på Hemköp och köpte lite kex. När vi kom ut fick jag lite presenter. Alla satte vars en rosa klämma i mitt hår och jag fick en grön napp i munnen :)
Den blev jag glad för, eftersom jag slapp prata hihih

Vid 11 öppnade shoppingcentret Triangeln där jag fick lite handmassage och manikyr :)

Sedan fick jag en stor rosa ballong som jag också skulle bära tillsammans med blomman.

Jag fick en stor lapp klistrad på jackan på vilken det stod " Snälla köp godis av mig, ska gifta mig = fattig student"
och så hade de ritta klubbor som jag skulle sälja för 2kr.


Det gick bra men tyvärr så blev jag bestulen. En dansk man tog en klubba utan att betala. Alla blev förbannade. Och vi träffade på flera danskar på stan som var väldigt snåla.

I alla fall...från Triangeln till Stortorget sålde jag alla 30 klubbor och tjänade 140kr. Bra va?

Där sitter jag och räknar alla pengar som jag tjänat.

Vi satt på statyn på Stortorget och vilade lite. Vissa köpte mat på Max och åt lite för att orka med resten av dagen. Det var så varmt och skönt att sitta i solen.

Efter den lilla pausen begav vi oss till en affär som heter MTY där jag skulle spendera pengarna med den var stängd så vi fortsatte vidare. Vi promenerade vidare och stannade vid kanalen där jag skulle posera och alla skulle ta foto på mig. En kille promenerade förbi och han stannade också och tog foto på mig. Han skrattade och jag misstänker att de fotona kommer hamna på internet.


Sedan gick vi vidare till centralen där vi tog bussen till Värnhemstorget. Även här var det dags för mig att att hälsa på folk men det var jättemycket folk på bussen vilket gjorde det omöjligt. Istället fick jag säga ett högt "hejdå" när vi klev av.

Vi promenerade och jag misstänkte att vi skulle till Laserdome med ingen ville avslöja något. När vi kom till Laserdome väntade jag på att någon skulle säga att vi skulle gå in men vi fortsatte gå. När vi passerat entren sa de "aaaaaaa kom tillbaka" och vi gick in i Laserdome :)
Där väntade femkamp av bästa möjliga sort :)



Vi hade 5 femkampsgrenar:

och vi var indelade i röda och gröna. Vi var 9 st så jag fick köra alla grenar dubbelt  =)

röda laget bestod av mig, Linda, Madde och Mirma
gröna laget bestod av Lela, Anna, Teresa, Merima och Irma


MISSION: POSSIBLE: Ta dig till andra sidan rummet så snabbt som möjligt -utan att bryta laserstrålarna! Bäst tid vinner... och bästa tiden var 1:00 och det var min tid =)

Jag bröt nån stråle men jag var snabb andra gånger. Det var efter att jag kommit på att man kunde krypa under flera strålar :)  Nackdelen är att jag var kolsvart om händerna och säkert om kläderna också även om det inte syntes.
Under tiden man kröp där mellan strålarna i mörkret spelades mission impossible theme-music vilket gjorde det lite extra spännande. När man ringt på den sista klockan spelade " that's the way aa huuh aaa huuh I like it aa huh aa huh" :)

MAD COW: Sitt upp på den mekaniska kon och försök hålla dig kvar i sadeln medan takten stiger och skakningarna ökar. Den här kon vill inget hellre än att kasta dig tvärs över rummet.

Detta var jättekul men också jättesvårt! Första gången ramlade jag av efter bara 4 sekunder. Andra gången höll jag mig uppe i 18 sekunder. Sadeln är hal och det är helt omöjligt att hålla sig fast med benen. Idag har jag blåmärken på insidan av låren men det är värt det =)


SUMO WRESTLING: Iklädda varsin heltäckande sumobrottardräkt får du och din utmanare den pondus ni alltid drömt om. På klassiskt sumomanér ska ni med era enorma magar försöka putta ut varandra ur ringen.
Jag har skrattat och tårar har sprutat. När man väl ramlat ner kommer man inte upp om inte fyra människor hjälper dig. Det är också otroligt varmt i dräkten.


GLADIATOR TOWERS: Du och din motståndare kliver upp på varsin pelare och utrustas med skyddshjälmar och varsin vadderad, topz-liknande jätteklubba. Allt du behöver göra nu är att slå ner din fiende från pelaren - utan att själv ramla ned.

Sista matchen "slogs" jag med Merima, som jag trodde skulle vara nere fortare än fort men NEJ hon höll sig på pelaren och erbjöd hård motstånd. Jag kunde inte låta henne vinna så jag fortsatte slå tills hon ramlade :) hiih


GIANT BOXING: Äntra ringen, dra på dig de överdimensionerade boxningshandskarna och bevisa vem som egentligen bestämmer..

Här skrattade jag så mycket att jag bokstavligen inte kunde röra mig :)



Gissa vilket lag vann!   RÖDA LAGET VANN!!!!


Sedan fick vi medaljer. Lela, tvåbarnsmamma som aldrig tränat något i hela sitt liv sopade golvet med alla oss 20+ kids. På andra plats kom jag och på tredje Mirma. Vi höll det inom familjen :)


Efter alla fem grenarna var vi alla sjukt trötta och svettiga. Vi pustade ut, duschade och bastade i relaxavdelningen med några Xcider innan det var dags för trerättersmiddagen på El Patio.
Där åt vi nachos/vitlöksbröd som förrätt, black & white/plankstek som huvudrätt och tiramisu/friterad camembert/glass med grädde och kolasås som efterrätt :)
det var jättegott!

Mitt i middagen tar Irma upp diktboken och ber mig läsa dikten jag valde på morgonen.Hon ville att jag skulle läsa den högt så att alla i restaurangen hörde den :) och det gjorde jag. Det var lite pinsamt men jag var tacksam att jag valde en kort dikt.

Efter maten promenerade vi hem till mig där festen skulle fortsätta. Klockan var 16-17 (tror jag) och det fanns många människor på stan. Folk stirrade,skrattade, bilar tutade och barnen var fascinerade :)
Hemma hade min blivande man städat, diskat och tänt ljus. Han satte på musik och serverade nygräddade kanelbullar och sprit och läsk :)

Alla var jättetrötta men glada och nöjda. Vi satt och pratade, lyssnade på musik, drack drinkar och tittade på fotona från dagen. Jag har över 300 bilder som minne från den roligaste dagen i mitt liv hittills. Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.

Idag har jag ont i varenda muskel i min kropp och kan knappt röra mig men jag är glad :)
Nu är det bara 18 dagar kvar till bröllopet!




Kommentera mera
Postat av: vesna

hahahaha fan va kul =)

2009-03-30 - 18:27:21
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Tess

ååå va ja längtar till jag får någon möhippa :)

sv.tack :)



händer i veckan då??



kram

2009-03-31 - 00:07:46
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Sofia - 18årig blivande brud!

Åh vad skoj! Jag vill knappt tänka på vad mina tjejkompisar tänker hitta på för mig =)

2009-03-31 - 13:53:23
URL: http://ungblivandebrud.blogg.se/
Postat av: vesna

hahaha nej vadå ta me sig väska :D åk dit tomhänt, kom med 5000 kg :D

2009-03-31 - 22:04:09
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Tess

shit du har å göra hörde jag he he ne här blir de de vanliga va med kidzen...



Ja ska göra ett reportage för en lokal tidning och behöver lite hjälp från er alla bloggare..

hoppas du tar dej tiden att svara



varför började du blogga?

och vad vill du uppnå med att blogga, är det att skriva av dej eller har du andra planer?





ha en toppen Onsdag



kram

2009-04-01 - 01:31:52
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: CALVIN

Hej :)

Stämmer bra! Jag är från Bosnien och född i staden Bihac. Men den största delen bodde jag i Todorovo som ligger utanför Velika Kladusa

2009-04-01 - 11:41:43
URL: http://calvins.se

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0