Internet=mitt liv

Jag har varit utan internet i flera flera lååånga dagar....Det är helt otroligt hur beroende man är och hur handikappad man känner sig utan internet. Inga räkningar kan betalas inget kan kollas upp...allt är så himla tråkigt. För att sysselsätta mig har jag storstädat och städat men inget blir renare. Den här lilla tvåan är för liten. Diskussionen om att flytta kom upp igår när jag började gråta av ren irritation men det blir inget av det. Vi får lösa det på nåt sätt.

men internet kära internet...missed yoo sooo...Nu råkar det vara så att jag kan surfa helt gratis på min iphone men på nåt sätt så är den emot bloggar så man kan inte skriva inlägg.. hur som helst I'M BACK! jag tänker inte ens nämna problemet bakom det för det är för pinsamt. Tur bara att jag slapp betala något för misstaget.
Nu slipper jag få besök av den unga skåningen som väckte mig imorse vid 8 och meddelande att han skulle titta på mitt modem imorgon förmiddag. Å andra sidan så blir det fint besök av vaktmästaren (redan idag) som inte är så ung men mycket handy.  Han kommer lägga till mitt namn på brevlådan och i porttelefonens namnlista :) och han kommer byta lås, äntligen! Jag var på fastighetskontoret för en stund sen och skulle berätta om alla mina bekymmer, ja låset och namnet och yadda yadda yadda, och så fick jag tre små ringar till våra tags. Jag har min tag på en stor ring med resten av krimskrams som hör till och det var tydligen väldigt dåligt gjor för tagen kan gå sönder och hur ska man ha den då? oh no! Gubben erbjöd sig att sätta till en liten ring mellan tagen och min stora ring för att jag inte skulle knäcka min fina naglar...ja mina fina långa jävla plastnaglar som jag vill få bort så fort som möjligt.



Nog om det..vad har hänt sen sist? .jag har haft en kul helg. det började med liten elgrillning på balkongen hos några vänner på valborg. Vi fyra vuxna och två stora katter trängde på en liten balkong och hade det mysigt. Fredagen var härlig. Första maj betyder BBQ och det blev det ute i solen på gräset med ca 10 kompisar. Grillade solade blev solbränd i pannan och högra armen och jag klagar inte över ränderna! bara över smärtan! Vi kastade frisbee, spelade badminton (i motvind) och spelade fotboll. Jag måste påpeka att jag är grym på fotboll och gav nästan lika många slag mot smalbenet som jg fick och mitt lag vann trots att vi var fler tjejer än killar. Jag blev sparkad, kickad, knuffad och hade kul. Resultatet blv att jag hade muskelvärk som påminde om den jag hade efter femkampen på möhippan och hade svårt att röra mig fram till idag. Så typsikt! Igår åkte jag och min man och två vänner på en liten roadtrip. Vi stannade till i Älmhult och besökte världens första Ikea. Turister som vi är pillade vi på allt och skrattade okontrollerat åt lite olika saker. det enda vi köpte var en 5 kronors mjölkchoklad som vi åt nånstans i Växjö. Vi såg också byggnaden Ikea of Sweden där alla idéer kommer ifrån!
Vi körde vidare till Brioland (vet itne vad stället heter men där fanns en megastor brioleksak och en lite outlet med bland annat fred perry pikétröjor för 399:-  ) De hade fina sommarskor för 99kr men inte i min storlek så ledsen blev jag. Min vännina å andra sidan har lite mindre fötter så hon köpte ett par. Hon blev så glad och skulle ta på de så fort hon kom ut fån outleten. Hon verkar vara färgblind för hon köpte en beige sko och en blå. Jag sa det till henne men ville så gärna hålla tyst hihihiii
Vidare mot Växjö där det blev en runda på stan, lunch på McDonalds och en runda på stan igen. Vid ett tillfälle befann vi oss vid en konsum i vilken jag skulle köpa en flaska vatten men kom ut med nya körkortsfoton...mmm de blev fina...blek-face med en väldigt solbränd panna.
Sedan var tiden inne för att köra till Odensjö till min kompis barndomshem där det skulle festas och hon skulle firas. Jag visste att det var på landet men att det var så mycket på landet trodde jag inte. Kossor överallt och inget asfalt så långt ögat kan se. Rocky road var det verkligen!
Men vi kom fram till ett litet gult hus precis vid sjön och det var som paradis. det var så vackert att man itne kunde slita blicken ifrån det. det som vr så imponernde var att de bodde så fint, hade ett fint hus och fin gård rätt nära den megastora ladan där nästan 100 kossor bor, och det var så vackert och det luktade inte koskit och allt var så prydligt.
Vi hade nöjet att se när Arla kom för att hämta jättemånga liter mjölk ..woohoooo....betongbarn!
När alla 40 gäster kommit började vi med lite lekar....säcklöpning (läs svart soppåse)  med muskelvärk i hela kroppen aj aj), spika ner en stor spik, halsa en öl/cider på kortast tid, snurra fyra varv runt en pinne..vi ledde där ett tag men en viss Linus i mitt lag som var packad redan vid frukost sänkte oss rejält. Vi spikandet fick jag ner min spik med fyr slag medn han inte lyckades på 10. Han slog runt och gjorde ett stort hål i plankan, den jäveln. Det blev inget pris så det spelar inte så stor roll ändå. det bev fest i en lokal i någons gård. Bordsplacering med siffror vi fick för att delas in i lag. Jag som suger på smalltalk satte mig vid några tjejer för att träna på mina sociala skills och det blev bättre när min käre man satte sig snett emot mig :)
det visade sig bli riktigt kul med en del kul tjejer och Linus omkring mig så stirrade lite för mycket och för länge och ställde för konstiga frågor ehh
det blev middag, snaps med några snappsvisor som jag aldrig hört talas om (inte för att jag kan några alls men men) och några tal och så middag (och jag var hungrig som om jag aldrig ätit) så jag åt och åt...sen blev det en del sprit men inte så mycket efterom jag var så mätt...och det blev kaffe och chokladkaka och till slut fick jag rulla runt eftersom jag inte kunde gå dels för att jag var proppmätt men dels för att varenda muskel i min kropp värkte...
dans blev det inte för mig, men jag lyckades få till värsta kön utanför toaletten medan jag var där inne och pissade..
efter midnatt tvingades jag hem till Malmö. Vi hade tänkt sova över men eftersom vi fick skjuts av två kattägare var vi tvungna att dansa efter deras pipa, så vi skulle köra hem samma kväll. Min käre man och min vännina somnade så  fort vi satte oss i bilen. Hennes sambo körde och jag grävde i mitt högra öga efter en jävla focus daily lins. Jag hittade inte den! Så medan vi körde där mitt i natten var där inte så många bilar på vägen men några grävlingar, harar och räv. Tur att jag inte körde med min blodiga högra öga!

Nu kommer vaktmästaren med ett nytt cylinder till låset så jag måste plocka undan och sen ska jag internetshoppa lampa, disk och espressomaskin :D    love love LOVE internet!!!


ta ta now..


Kommentera mera
Postat av: Alexandra

Hej hej..Jo då allt e bra med mig själv då??Ja jag e jättenöjd med min blogg...Ville den skulle representera mig...Hur går livet som gift.Kran

2009-05-04 - 20:47:23
URL: http://alexandraljung.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vilken härlig helg! :)

Miss you, hör av er när livet lugnat sig, så jag kan hälsa på!

2009-05-04 - 21:41:22
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0