Sommarlov nu och snart

VARNING! Detta är ett vääääldigt långt inlägg!





Inga uppdateringar från mig nej, jag har alldeles för mycket att göra men inget speciellt kul eller lämpligt att skriva om här. Under veckan har jag pluggat och pluggat lite till.

För andra onsdagen i rad var min tjejkompisar från skolan hos mig och såg Greys och berörde många tjejämnen. Det måste jag dela med mig av, jag borde inte men ska ändå... 
Jag känner mig så gammal och så gift när jag är med de mina tjejkompisar (de är yngre än mig) . Det snackades om fester, om baksmällor och om killar. Allt sånt som var aktuellt i mitt liv för ca 5 år sen.

En av tjejerna hade träffat en kille på nån fest och fin flicka som hon är tog hon hem honom samma kväll , en total främmling som är nästan 30 år. Första saken jag reagerade på! Vilken tur jag hade den kvällen för killen i fråga ringde när vi satt och väntade på att Greys skulle börja.. Det blev helt hysteriskt, det skreks och skrattades vääldigt högt och jag kunde inte låta bli att höja ett ögonbryn. Andra saken jag reagerade på!

Wow en kille ringde henne, kan man inte vara normal och vara glad sittandes och leendes? Nej, tydligen så kan man inte det, man måste få utbrott av känslor, vilka vet jag inte.
Iaf de skulle på dejt kvällen därpå och diskussionen om vad hon skulle ha på sig togs till en helt annan, löjlig nivå som får den i amerikanska tv-serier att se normal ut.
Killen hon skulle träffa verkar vara mogen, och rätt jordnära men hon verkar ha en massa problem. Inte konstigt att hon varit singel ett bra tag. Hon känner inte honom så bra och är irriterad när han säger fina saker till henne (huh?). Sedan säger hon att hon är mer intresserad av att gå hem till honom istället för att gå ut nånstans (redan vid andra träffen) för att se hur han bor, vad han har hemma, vilken stil han har, bla bla bla...än att lära känna honom och se vad han är för en person. TREDJE saken jag reagerade på! Sen är det redan fel på honom eftersom han har fel kläder, varit singel länge, säger för gulliga och fina saker ofta och ringer när han säger att han ska ringa. Jag antar att hon är van vid idioter som gör precis tvärtom och alltid dumpar henne för någon annan efter att ha haft lite skoj.  jag vet inte om det är bara jag men jag känner att det beteendet hör hemma i grundskolans korridorer med pinsamma och lite löjliga tjejkompisar som har sett för många tv-serier. När man passerat 20 år borde man väl vara lite mer mogen och ge människor en ärlig chans...Men jag är annorlunda....de tycker väl att jag är lite konstig som är så lugn och ser på saker så som jag gör....det är helt okej med mig. Skulle inte vilja vara på nåt annat sätt :)

Till nåt helt annat....
Nu är skolan slut för den här terminen, nästan. Har ett litet arbete som ska skrivas om en barnbok och sen är det sommarlov på riktigt. Lov är garanterat mitt men sommar är något som jag fortfarande håller utkik efter. Vädret här i Skåneland är grymt mot oss som behöver lite sol och värme.
Vädermänniskorna har lovat fint väder under söndagen och då har jag planerat en cykeltur och picnic ute med min man. VI får se om det blir av.

Men iaf för att fira att sommarlovet har börjat, för vissa, var jag lite vild och galen igår ;P 
Jag körde till en fest och drack sedan några drinkar. Så bilen fick sova på en främmande gata. Men det gör inget. Det var inte så svårt att sätta sig på bussen och åka till bilen. Jag hade en underbar 40 minuters bussresa tvärs över stan med U2 i hörlurarna och en Chai Latte i handen.

Ikväll väntar ännu en födelsedagsfest, som vi blev väldigt sent bjudna till och jag har ingen lust att gå dels för att vi blev så sent ihågkomna, dels för att jag har ont i magen och är skittrött, dels för att jag borde skriva arbetet så att jag kan ta sommarlov på riktigt , ja och många fler anledningar. Alla planer förstörs speciellt  när jag blir tvungen att åka och stressköpa en present. Jag borde struntat i det men jag kan inte, jag är snäll.  Och kanske, bara kanske, utnyttjas det då och då.

Så här sitter jag väntar på att gå till födelsedagsbarnet, hungrig trött och har ganska ont i magen. Jag vill ut och ta en promenad men min man är för upptagen med att titta på trav, v75 eller vad det nu är..


Och lite goda nyheter....Buzzador har äntligen hittat mig bland sina medlemmat och erbjudit mig en kampanj som jag självklart tackat ja till eftersom poängen jag får leder till fler kampanjer. Produkter som jag ska testa och rapportera tillbaka om är: FILM ...tadaaaa...inget mig emot eftersom jag är ett stort fan av allt som har med film att göra.



Under veckan ska jag försöka börja med min random light och jag ska göra mitt bästa för att ta några foton och lägga upp de här eftersom jag har lovat några av er där ute.



Så där ...nu fick ni en hel del text som är totalt oviktig men ändå ett inlägg..så läs..läs inte...gör vad du vill..

Kommentera mera
Postat av: vesna

tack så jätte mycket sötnos :) som ja skrev till dig på mailet, du var huuur vacker som helst.. så udnerbart fin :) köpte dom i Kina..



du mee :D va ska du göra idag? =) kram

2009-05-30 - 16:57:52
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Anonym

FIIIIIILM!? :D You bastard!

2009-05-30 - 20:41:01
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej hej..Ja jag skulle gärna vilja se din brudklänning faktiskt.Vädret har varit underbart idag fast att det har varit lite blåsigt.Vi ska vara i Thailand i 3 veckor så det ska bli nice.Vi åker den 28/11-20/12 så det e så sjukt nice...Hopps du fick lite kul på festen iallafall...Kram

2009-05-30 - 23:29:36
URL: http://alexandraljung.blogg.se/
Postat av: vesna

tack sötnos.. allt bra?

2009-06-01 - 22:18:28
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Therese

ler Jag svepte förbi bara och håller med dig... Lite väl att folk ska överdriva bara för att de pratar med någon... Hur gammal e du och hur länge har du varit gift då??

2009-06-02 - 07:06:41
URL: http://esenese.blogg.se/
Postat av: Carma ♥

Gå in och rösta på min blogg så skulle du göra mig jätteglad =)

Du har fram tills ikväll klockan 22 på dig...

Ha en bra dag!

Kramar



http://mirelabrkic.blogg.se/2009/may/veckans-blogg-deltagare.html

2009-06-02 - 12:59:16
URL: http://carma80.blogg.se/
Postat av: tess trött tokig morsa/Bröllopsbloggen

hehe yepp lååångt inlägg...



hoppas allt är bra med er??



kram



www.misstessan82.blogg.se

2009-06-04 - 10:14:16
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Nadja

Aw, fin blogg :>

2009-06-04 - 15:51:02
URL: http://rainysunnydays.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

tack tack :)

ja ja blev jätte nöjd...

ska bli så kul att gå till posten med dom idag :-p



hoppas allt är bra??



kram

2009-06-05 - 09:08:45
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

nu är det dax för en uppdatering :-p



kram

2009-06-09 - 16:12:48
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0