is it friday yet?

Igår kom glädjande besked.. dagens föreläsare bor på landet och det fanns en chans att hon skulle bli insnöad och föreläsningen skulle bli inställd. lycka! ifall hon blev insnöad skulle hon höra av sig idag innan kl 08. Morgontrött som jag är loggade jag in via mobilen och var vaken på bara det ena ögat.

Hela klassen var inloggad men inga spår av föreläsaren. jag inbillade mig att det ändå var inställt men tvingade mig upp och tog mig till skolan. Jag ångrar det djupt! föreläsningen handlade om bilder (tidningsurklipp,konstnärliga, fotografier) och hon malde på och på om hur man tolkar och vad vi ser och det ena och det andra och jag höll på att somna flera gånger trots att jag satt längst fram. Hon envisades också med att ha ögonkontakt hela tiden. Förstår inte varför vi ska ha två till föreläsningar om detta när det inte alls har något att göra med denna kurs och våra examinationsuppgifter.
Efteråt gick halva klassen till Jensens för äta lunch och det var höjdpunkten på dagen.

Idag har alla haft en känsla av att det är fredag och min kropp har verkligen ställt in sig på avslappning och nöjen men tyärr blir den riktiga fredagen fylld med fler bilder och analyser hela dagen lång. Så jag hoppas på mycket mycket snö ikväll! med start vid 23-tiden när jag har kommit hem från biot. Jag och några till ska se It's complicated.
Ja det är sånt man måste hitta på för att underhålal sig själv när mannen är borta hela dagen.





Kommentera mera

Kommentera inlägget här, please:

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej om du inte vill)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0